Bu gün günlerden masal

k1
Geçen Perşembe Kalev( Kadıköy Anadolu Lisesi)vakfının ilkokulunda masal anlatmıştım. Ve öncesinde öğrencilerden içlerine bir mektup koyarak DervişBaba’ daki çocuklara hediye edilmek üzere kitap getirmelerini istemiştim.
Umduğumdan çok kitap ve mektup geldi. Çocuklara hiç tanımadığınız arkadaşlara hediye vermek nasıl bir duygu diye sorduğumda; heyacanlı, maceralı ve çok keyifli olduğunu söylediler. Öyle güzel mektuplar yazmışlardı ki. Okurken çok duygulandım.

Hatta okuma yazma bilmeyenler resimler çizmişlerdi, hediye kitaplarına.

k7

Kitaplar sırtımda Ataşehir’ den Hasköy’ e, Hasköy’ den de Balat’ a Derviş Baba Abdallar Meczublar Kıraathanesi’ ne seyehat ettiler.

Ancak bizi orada bir süpriz bekliyordu. Masal anlatacağım grup Suriyeli çocuklardan oluşuyordu ve neredeyse hepsi daha harfleri yeni öğreniyorlardı. BAşka dilden masal dinlemek zorundaki çocuklara masal anlatmak farklıydı. Anlamıyacaklarını bile bile beden dilim, mimiklerimle anlatmaya çalıştım. Ben anlattım da onlar ne anladılar bilemedim. Eğlendiler, kahkaha attılar,hatta gözlerinde  masal ışığı yananlarda vardı. Ama bilemedim. Yaşadıkları coğrafyanın dilinde masal dinlemişler midir ?

Balat’daki Suriyeli’ ler sanırım 1500 lira maaşı alamayanlar. Ellerinde bir kağıt kimlikle gelip DervişBaba Külliyesinden üst baş, battaniye, bebek araç gereci, yalın ayak çocuklarına ayakkabı ve erzak  alıyorlar. Biliyorum üzülecek o kadar çok, destek olmak gereken o kadar çok grup var ki… Hangisine yetişeceğiz derseniz en yakınızdakine derim. DervişBaba’ ya uğrayın derim. Yarın o çocuklar büyüdüğünde sokaklarda rahat dolaşabilecek miyiz? Başıboş kaldıklarında kimlerin ellerine düşecekleri ve nelere alet olacaklarını düşünmek bile istemiyorum. Birlikte yaşamayı öğrenmeliyiz aynı kentte var olacaksak. Lüten kalkın ya da şu çok popüler Balat gezisinde kentinizde turist olmaktansa Derviş Baba Külliyesinde oturup bir çay için, Ayşe Sultan’ dan mutlaka Kağıt mendil alın. ( külliyedekiler onunla ilgileniyor diye gelirken eli boş gelmeyip mandalina alsın sevdiklerine. ) Lütfen siz de eli boş gitmeyin.  Her şey ama her şeye ihtiyaç var…

Bir Cevap Yazın

