Komşusuz olmaz…

Duruyorum biraz… Evi, evde olmayı özlemişim. Pek de durmuyorum aslında. Eskimeyen kadim komşum Sevgi ablaya gittim hafta sonu. Ona gitmek anne evine gitmek gibi, şımarıyorum biraz orda, nazlıyorlar beni. Oturup sohbet ediyor, tıkır tıkır örgülerimizi örüyor, Antep yemekleri yiyor, keyf yapıyoruz. Hayatımda iyi ki var hanesindeler, sevgiyle.

Şimdi ki apartmanım da benden on yıl sonra aynı okulu bitirmiş bir komşu buldum. Kafa dengi, şahane de bir annesi var, Jale hanım…

Kahve keyfine kahve bahane, sohbet şahane oluyor. İyiyiz böyle iyiyiz. Biz iyiyiz de ortalık çok karışık, giden canlar, canlara yanmayı yasaklayanlar, şehitler, yaptığın alışverişten bile utandıran anlar var. Sabah bir görsel paylaşılmıştı. Ankara tren garı amblemi, kanlı fakat bir beyaz bir güvercin yuva yapmış. Bir yazı yazdım, bi şeyler ters gitti paylaşılamadı. Görseli bulamıyorum ancak yazıyı yazacağım yeniden.

Nasıl acılı bir dönemde yaşamaya denk gelmişiz. Çocukluğum, gençliğim, olgunluğum hepsinde bir şeylere denk geldik. Yaşamak içimizde kaldı ya huu…Doya doya yaşamak içimizde kalıyor hep. Geleceğimiz elden gidiyor. Bu evlatlar yaşayabilselerdi bizim geleceğimiz olacaklardı. Bir kuşağı yitiriyoruz topluca… Çocuklara anlatacak güzel şeyler kalmıyor, yaşadığımız bu güzel coğrafyada. Öyle güzel bir ülkede yaşıyoruz ki, farkına varmıyalım diye sürekli terörle kana boyuyorlar her yanı.

bedri-rahmi

Lütfen şimdi söyleyeceklerime itiraz etmeyin. Bir kitap okuyorum Büyük Sihir. Elizabeth Gilbert ( “ Mutlu olma riskini almalıyız.” Yazmıştı.” Bu acımasız dünya cehenneminde mutluluğumuzu kabullenecek kadar inatçı olamlıyız.” ) demiş. Jack Gilber’in ağzından. Polyannacılık değil bu bunca acının dengelenmesi için mutluluk şart. Ve mutlu olmak için önümüzde kaç gün var bilmiyoruz. Kuşlar uçuyor malum. Her şeye rağmen mutluluktan yana çevirmek gerek pusulayı. Denge için acıyı dengelemek için küçük mutlulukları atlamayı unutmayalım olur mu ???

dsc_2748

Bir Cevap Yazın

