İSTANBUL AYARLARI

İstanbul ayarların dönmek pek kolay olmuyor. Öyle bir masal yaşadık ki Mardin’ de adapte olmak çok kolay değil. İstanbul koşturmacalı şehir, bi de bırakıp gidince bin naz niyaz ediyor. Birikmiş işlerini toparla, evini toparla, hepsinden önce kendini toparla diyor sağolsun.

dsc_3050
Gün eksilmesin penceremden…

Toparlanıyorum yavaş yavaş, bi yandan da Sombahar babamın masal evine çağırıp duruyor. Tüm ihtişamımla bekliyorum diyor. Fındıklar satılacak, kozaya bi çekilmek gerek, yeni üretimler hep orada oluyor zira. Yeni masallar gerek bana. Her şey pullu bir şalvarla başladı desem. Hayatımın en güzel kavşağına, masslcılığa bir pullu şalvar alarak geçtim desem, kim inananır. İnanın yazın Hasköy sahilde kurulan bir kermeste pullu bi şalvar buldum. Ne yapıcam nerde giyicem ki derken çoktan çantaya girmişti. Epey bi bekledi dolapta, lastiği bile yoktu. Kalınca bir lastik aldım, beline taktım. Pullardan mı, kumaştan mı bilinmez biraz ağırdı. Ve fındık zamanı köye giderken yanıma aldım. Önce bahçeye giydim, hatta bi yırttım dallara takılarak. Sonra çıkarmadım üstümden, akrabalara giderkende giydim. Bir iki küçük azar işittim her yeri pulladığım için. Ve kapanıp kozama pullu şalvar masalını yazdım. İyi ki yazdım, masal beni masal yollarına taşıdı, çalıştırdı tiyatro medresesinde ilk kez gün yüzüne çıktı, ardından Mardin daveti geldi. İçine iki masal daha sığdırdı ve yolumu pullarıyla öyle bir aydınlattı ki, şükürler olsun. Yapılacak çok iş gidilecek çok yol var. Davetler var, heybemi de alıp şehir şehir dolaşmak var masallarla.

Mardin fotoğrafları bitecek gibi değil. Ve ben masal anlatmayı özledim…

Masallı günlerde buluşmak dileğiyle…

Bir Cevap Yazın

