Mırra gibi, hayatın özü Mardin…

dsc_2823

Vakit nasıl geçiyor anlayana aşkolsun. Nasıl güzel, nasıl keyif, nasıl şahane durum anlatamam. Anlatamıyacağım için de yazamıyorum sanırım. Öncelikle minnet, şükran, hamdüsenalar olsun. Artık bunları haketmek için ne yapmış olmalıyım demiyorum. hakettim ki buradayım. Çok çalıştım, çok biriktirdim, iyi ki dediğim o kadar çok şey var ki. İyi ki buradayım. Mardin hakikaten masal, her yer masal. Nasıl bir çok sesliliktir? Nasıl birlikte, birarada yan yana omuz omuza durmaktır? Anlaşılmaz. SIR dolu her yer, büyülü, sihirli…

Ben böyle bir müzecilik anlayışı görmedim. Hem tüm geçmişe sahip çıkmayı, hem gönülden çalışmayı, hem de çocukları bu kadar mutlu etmeyi başarmak nasıl bir güzelliktir, gelip görmek, Mardin’ i yaşamak gerek.
Burda sürekli olarak duyacağınız bir söz var, ‘ Başım gözüm üste ‘ Türkçe konuşamasalar da neredeyse hepsi başım gözüm üste demeyi biliyorlar. Dillleriyle değil gönülleri ile söylüyorlar üstelik.

Kendi yaptıkları rebabla konser verenler. Yüzden fazla kişiye çiğ köfte yoğurup, ısrarlara dayanamayıp Reyhani oynayanlar ve bunu hep başım gözüm üste diyerek yapanlar.

Masala, masalcılığa da başlattılar ya beni, ne diyim, sağolsunlar, varolsunlar, nurolsunlar. Evet pırpırdım ya, çok şükür eşiği atladım. Hem de cıvıl cıvıl zeka küpü Mardin çocukları ile başardım ya… Hele bu gün Çocuk Esirgeme Kurumun’ da boyut atlattırdılar bana. Öyle güzel, öyle akıllı ve ağırbaşlılar anlatamam. Bu çocuklarla fotoğrafım var fakat paylaşamıyorum.

DSC_2795.JPG
Hakikaten burada yaşadığım güzellikleri anlatacak kelime bulamıyorum. Bu kentte susulur, bu kentte yapılanlar karşısında saygıyla susulur. Sağlık, afiyet olsun diyerek yaşanır burda herşey.

Benim masal hallerim.

 

Mırra gibi burda herşey.

Hayatın özü gibi…

DSC_2836.JPG

Bir Cevap Yazın

