Sağolun, varolun. İyi ki varız ve yollarda buluşturuna şükür…

Kahvaltı sofrasında bile bu gün ne yazsam diye düşünmeye başladıysam, günlük tirajı yüz görüntüleme olan bir günlük gazete gibi izleniyorsam, ne yazdı diye merak ediliyorsam, hepsi sizin sayenizde.
Ya nasıl dert olduysa içimde Gazetecilik okuyup da mesleğimi yapamamak…
Bir gün yazı evinde altı dakkalarda elimde olsa sadece pozitif haberler veren bir yayın organı yapar sadece iyi işler yapanları, küçük mutluluklar dağıtanları yazardım demiştim. Hop işte burdayım. Ne olur sizde etrafınızdaki küçük, basit ama yüz güldüren şeyleri paylaşsanıza benimle… onlarda bir gazoz kabarcığı gibi karışsınlar hayata. Hadi interaktif olalım, paylaşalım ve herkese ‘ hayat güzelsin ‘ dedirtelim, olur mu???
Bu bir hastahene sloganı aslında ama olsun. Çalalım, paylaşalım. Üniversite öğrencisiyken bütçeler malum ( hele bizim zamanımızda ) ( şimdikiler çok şanslı, hem aile hem de iş bulma şansları çok) bir arkadaşım derdi ki kitap çalınır. ( siz yine de çalmayın hatta paylaşarak okuyun kitapları ) Fuarlardan topladığı kitapları vardı. Biri de bendenir Bedri Rahmi Eyüboğlu ( hala başucu kitabımdır ) Güzel şeyler paylaşılarak çoğalır.
Az önce aynı bilgisayarı kullandığımız için farkettim , kızımda yazmaya başlamış mesela…
Yazın, kalsın… Çiçero demiş ki, Söz uçar yazı kalır. Gerçi kuantumda söz de uçmuyor, boşlukta bi yerlerde salınıp duruyor ya neyse. Derin mevzular… Biz koskoca evrende bir iğne ucu bile yer kaplamıyorken haddimizi bilenlerden olalım.
Bilenler bilir geçen sene Boğaziçi Üniversitesin ‘ de ( burslu ) olarak Şahenk Vakfı’ nın desteklediği Yaşa Devam okulunda bir fizik profösörü derse girdi, tahtaya sadece adını ve fizik yazdı. Adını hatırlamıyorum ama ders muhteşemdi, gerçekten, uzayda bir yıldız tozu olarak varolmaya devam edeceğimizi ve daha pek çok şey anlattı. Yani tevazu ve iyilik içinde olalım da gerisi laf-ı güzaf. Ah ben bu lafları ettikçe ne şaşrırdı görümcem Esin. Umarım onun yıldız tozları da üzerimize yağmış, hepimize bulaşmıştır… İyilikte güneş gibi olanlardandı zira, tıpkı kardeşi Erol gibi…
Böyle küçük şımarıklıklar yapalım kendimize…

img_0444
Gün oldukça bereketliydi. Sabah bir facebook dostum palamut sudan ucuz ve çok bol ve tam zamanı diye yazınca ne yapmalı ne etmeli derken Süreyya ile bi yandan kahve içiyorduk ki, hadi kalk Karaköy’ e gidip balık alalım dedik ve çıktık yola.

img_20160923_021019

Plansız günler bereketli ve çok keyifli olıyor. Balıklarımızı aldık, bütün yaz aradığım sandeleti bulduk ve oturduk Karaköy rıhtımında bir bankta, Haliç hattı vapurunu bekliyoruz. Günün bonusu tekerlekli sandelyede bir klarnetçi tüm sevdiğimiz şarkıları çalmaz mı? Vapur geciksin diye dua ediyoruz nerdeyse. Sonra alışveriş, ev ve hatta misafir ağırlayış da var.
Ben bir zamanlar Betül’ üm Saf’ tam aldığım bi eğitimde komşusuzluktan yakınmıştım. Üstelik 36 yıllık kadim komşum Bilge ablaya, 15 yıllık komşum İfo’ ya rağmen kafa dengi bi komşuyu galiba yeniden buldum. Hop deyince kalkıp gelecek birileri kolay bulunmuyor. Neyse şükür, okadar dolu bi gündü ki sonu yine masalla bitti.img_0448
Çocuklar yine Masal Terapi kitabından masalların seçtiler. Bazısı ödevini yapmadığı için aynı masalı seçip homurdandıysa da üç tane hiç denk gelmediğim masal çıktı. Ve benim Mardin heyecanım yatıştırmak için hadi seninkileri anlat dediler. Yine yüreğim boğazımda anlattım. Titrlere, ünvanlara hiç takılmadım bu güne kadar ve bana mesleğin ne diye sorduklarında hep ne cevap vereceğimi şaşırdım durdum. Çok değişik sektörlerde değişik işler yaptım ve tek bi mesleğim olmadı, bilemedim ne mesleğim olduğunu. Takii dün Mardin için ufak tefek müzik aletleri bakarken bi delikanlı öğretmen misin abla dedi ve hayır ben MASALCIYIM dedim ve öyle kaldım. Sonunda mesleğim vardı benimde. Ha bi de gazozsaati sayesinde Blooger oldum galiba. Bu gün ki masalım üçüncü de olmalı diyor ki o da bendir çalmak olacak. E daha ben ne isteyim. Bu gün 23 Eylül, Sonbahar Ekinoksu Mobon, doğanın bayramı, gündüzle gece eşit. Kutlu olsun, göreceğimiz ekinokslar bol olsun, ömrün sonbaharında olsak da…

Bir Cevap Yazın

