HAYAT HEP İYİLERİ ÇIKARTSIN KARŞIMIZA…

Yok ben bu seferde başlıklarla konuları denk getiremiyorum. Nasıl getireyim ki, bu sabah arkadaşım aradı sen nerdesin diye St. Antuan fotoğraflarını görünce Mardin’ deyim zannetmiş. Çat orada çat kapı arkası da, her an her yerde olabilirim şu dizlerim ağrımasa.

dsc_2659

Araya bir nefes anne kokusu sindi. Bahşende yengem ve Ülay ablam ne güzeldi sizlerle kucaklaşmak. Bi tutam anne özlemi dindirmek. Ne çok özlemişim. Süre kısa sohbet bol olunca fotoğraf çekmemişim. Çekmişimde Ülay ablamın yaptığı deli kızın çeyizini çekmişim. Kanaviçe tadında boncuk işliyor, nefis şeyler yapıyo, bi de satmaya da kıyamıyor.

Ama bana öyle bir güzellik verdi ki. Üç kalp, Barış Arzu Su… Sanırım kolumdan hiç çıkmayacak…

img_0438
Barış Arzu Su

 

Doktorla pazarlık yapıyorum ne olur iğne yapta Mardin merdivenlerini tıkır şıkır çıkayım diye. Bi şartla diyor haftada altı gün yüzeceksin. Kendi poponu kendin temizlemezsen hiç bi şey olmaz. Bi nefes bi de kendi poponu kendin temizleyebilmenin kıymetini bi bilsek ah bi bisek.
Sabahın köründe Hasköy – Maltepe arasında metrobüs, metro ve minibüs yolcuğu ile hastaneye yetiştim. Rutin kontrol , tetkikler ve dizlerim için pazarlık. Sonuçları bekliyorum. 12 de muayene.


Şifa için buralardayım da gece ve sabah bpyunca açlığa katlanabilme sebebimdir Boşnak börekçisi. Duvarı kitap kaplı, çayı taze börekleri enfestir. Maltepe’ ye yolu düşenler mutlaka uğrayın… Kitap kaplı duvar fikri çok güzel de yine üzülüyor insan o kitaplar için… Okunmuyor, insan eli ve nefesi değmiyor diye. Bi tür kitap müzesi belki, bilmem bu kitaplar da böyle duruyor hayatımızda…

dsc_2672
Kitaplar varsa televizyon her zaman susar…

Metrobüs ve metroda koşturan robotik insanları görmek tuhaftı. Hatta kızın biri ben iye işe gidiyorum, amacım ne , burada ne işim var diye dış ses verince kendimi iyice mutlu hissettim. Bu mekanik öğütücü tüketim zincirinin dışında kalmayı başarabildiğim, masallara sığınabildiğim için. Dün akşam ki masal daha gerçekti benim için, bu günki maddi dünyaya oranla…

dsc_2680
Benim tek duam Hayat iyilerle karşılaştırsındır. Bu duayı camide, havrada, kilisede, evde, hatta yüzerken bile yapabilirim. Mekan önemli değildir, ritüel daha önemlidir, bayılırım onlara. Hayat bir oyunsa en iyi şekilde oynamak lazım.
Neyse ben doktorunda iyisine denk gelmişim, şükür… Mr çekmek yerine elleriyle kontrol edip, dizlerime iğneyi batırıp, iltehabı alıp, ilacı basıp beni ayağa kaldıran doktorum tuttuğun altın olsun, dertler senden uzak olsun. Hastasını dinleyip, duyan ve anlaşıldığının sevinciyle hastasına şifa veren senin gibi doktorlar çok olsun. İsmini paylaşmamı istese paylaşırım, reklama ihtiyacı yok çünkü onun…


Valla yirmi dakka sonra attım kendimi yollar metro, vapur hoooooop Eminönü. Bir sürü şey birikmişti. Mardin’ e hazırlık lazımdı, kediler, çiçekler derken… Oh evimdeyim şükür…

img_0439

Bir Cevap Yazın

