Fındık artık kapıda

DSC_0458
Fındık patoz için kurumakta
DSC_0460
Eldiven bu hale geldiyse, toplayanın halini varın siz düşünün

Bu sene de kapıya geldi, şükür. Bahçeden kapıya getirmek üç gün sürdü, bu sıcaklarda. Geçen sene sekiz gün toplamıştır. Az senesi çok senesi ne yapmalı da kar senesi olmalı. Bunca çaba, bunca yorgunluk, üretici için sadece masraf. Bütün karı aracı ve kooperatif kazanıyor. Ne yapmalı da bu zincir kırılmalı. Önerisi olan var mı? Benim kendimce planlarım var. Başarırsak hep birlikte kazanacak ve iyi bir örnek olacağız. Destek, öneri ve her türlü yardımınıza eyvallah. Atatürk boşuna dememiş köylü milletin efendisidir diye. Hele de sadece aşırı tüketime  yönlendiren bu sistem içinde. Dün tam bir yılda tüketmemiz gereken kaynaklarımızı bitirdik. Kalan 145 gün bir sonraki senenin stoğundan yemeğe başladık. Ayağımızı yorganına göre uzattığımız günleri özlüyorum ben. Olmayan paraları kredi kartından harcayıp, borç ödemek değil, olanla yetinmek, elindekiyle denk düşecek bir hayat özlüyorum. İtiraf ediyorum bu sene uçak seyahatleri ile bu kaynakları aşırı tüketenlerdenim. Ancak sebze salata suları ile çiçek sulamaya, balkonu silerek temizlemeye yıllardır gayret ediyorum. İhtiyacım olmayanı almamaya, çok beğendiğim bir şeyin Japonlar gibi fotoğrafını çekmeye dikkat ediyorum.  Kitapları dönüşümlü okumayı seviyorum. Minimumla yaşamayı, maksimumum hakkımı dostlarla, masallarla, çemberlerlde kullanmayı seviyorum. Dün yorgunluktan sızıp kaldığım için yine bu güne kalmış bir yazı… Ha bu arada koca ağacın size de selamı var, kalp gözleri hep açık olsun diyor,  en iyiyi herkesin kendi kalbi bilirmiş…

 

Bir Cevap Yazın

