Neden Buradayim

image

– [ ] Evet merhaba, fındık yolu yolcuları. Zor gecen beş yılın ardından geçen ramazan bayramında babaevini açacak gücü buldum. Geldim, evi açtım mı bilemedim zira elimi neye atsam elimde kalıyordu herşey. Bakarsan bağ bakmazsan dağ oluyormuş gercekten. Babamin emekli ikramiyesi ile yaptırdığı ev burası.  Yıllarca devlet memuru maasiyla çektiği tüm sıkıntılara rağmen elinden çıkartmadığı baba toprağı. Dedem Artvin’ den göç ettiğinde mi dikmiş fındıkları bilmiyorum. Halam ve amcamdan öğrenmeyi deneyeceğim. Umarım hatırlarlar. Neyse sözu bahcedeki iki duta getireceğim, birinin adı dedem ( galip) digerinin adi nenem ( saykal mı seyhan mı ) onu da netleştirmem lazım. Neyse efendim bu iki ağac ve baba evi benim sarjım. Bedenen tüketsede buradaki işler , beynimi ruhumu besleyen, beni ayakta tutan, yarına umudumu arttıran şeyler. Toprak, kökler, ağac, ateş, tarlanın ortasından geçerken birdenbire ısınıp kaplıcaya dönen dere. Hayatta olması gereken her sey burada. Dostluk, imece, dayanısmayı da ekledin mi, daha ne olsun. Neyse efenim, fındığın bu sene yok zamani, yani mahsul geçen seneye oranla daha az olacağından, tüccara satsan zarar yani? O yuzden riski göze alıp direk nihai tuketiciye ulaşmak gibi bir çabam var. Zarari yok edip hem benim ( ki sonrasinda umarım diger üreticilerin) ve fındıkseverlerin kara geçeği bir yol bulmayı denemek istiyorum. Ve bunu tek başına yapmam imkansız. Oncelikle meci ( imeci sözünden gelip ücretli ama hatır gönül babadan yadigar diye kıyamayıp bana destek olan muhteşem insanlar) la keyifli bir sürece dönüştürmek fınfık toplama seruvenini. Olumsuz konuşmamak icin kıvırıyorum , sadece tarlada fındık toplayanlar bilir bu işin zahmetini. Dedim ya tarlada budanmış ağaclar var , biçilecek otlar ve sonunda toplacak fındıklar var. Toplasan da bitmeyen bir süreç var. Yaşadikca ve yazdıkça sizlerin de şahit olacagı bir süreç. Gelelim gecen seneye, fındık bittiğin de bahçe sahibini ağaca bağlar ve istekte bulunur meciler. Ben ne istedilerdi hatırlamiyorum ancak bu sene tam bir şölen olsun istiyorum bu süreç. Hani şu Italyan ve Ispanyol filmlerinde ki bağ bozumları gibi şenlikli olsun istiyorum. Ve bizim geleneklerimiz çerçeevesinde kına yakarak başlamak gibi bir planım var. Yenilsin içilsin kınalar yakılsın ve YOL bereketi ile şenlensin. Çam sakızı çoban armağanı mecilerime hediyelerim var. Kınamız perşembe ( tarlayi biçecek kişiyi bulursak ) ( bulamazsak ) Cuma ya da Cumartesi gecesi. Buralarda evdeki hesap çarşiya uymadığı için birlikte göreceğiz neler olacak…

Bir Cevap Yazın

